Dit event is al begonnen/geweest.

Workshop winterzwemmen

Workshop winterzwemmen

Voorst Gem Voorst
14.00 - 16.30
Uitgelicht

Deelnemers 5 / 9

Plaats:
Voorst Gem Voorst - Gelderland
Deelnemers:
Min. 1 - max. 9

Deelnemers 5 / 9

Leeftijd:
30 - 49 jaar
Kosten:
€ 45,00
Uitleg kosten:
Deelname winterzwemmen + (inclusief koffie, thee, water en soep) Tevens kun je gebruik maken van de saunafaciliteiten .
 

Omschrijving

1 plek ter overname... meld je aan en stuur mij even een PB voor de nodige info

Vorig jaar deze workshop voor het eerst gedaan, en ik kan niet anders zeggen dat ondanks de "ontbering" het voor herhaling vatbaar is. Het is een "ideale" manier om je lichaam te reinigen van "afvalstoffen".


De ultieme gezondheidstraining

In onze maatschappij met warme kleding en huizen leven we voortdurend in een comfortzone. Ons immuunsysteem verkeert daardoor in slaaptoestand. Kort zwemmen in koud water is de sleutel om ons lichaam weer wakker te schudden. De stress van koud water zet je lichaam onmiddellijk in een overlevingsmodus. De processen die dan plaatsvinden hebben een zeer krachtige werking op je gezondheid. Je vitale organen ontvangen bijvoorbeeld 3x zoveel bloed als normaal.

In deze workshop leren we een doeltreffende en eenvoudige methode uit Siberië. In Rusland is ijszwemmen heel gewoon. Elke stad heeft z.g. Walrusclubs met leden die wekelijks een wak hakken om in te zwemmen. Het lijkt misschien extreem, maar met de juiste voorbereiding is het gemakkelijker dan je denkt en vooral een kwestie van niet denken maar doen!
De workshop begint met een lezing over de positieve werking van koud water op je lichaam en de regels voor veilig winterzwemmen. Daarna volgt Tibetaanse yoga met ademhalingstechnieken. Tenslotte doen we een stevige warming up om vervolgens kort het water in te gaan. Neem zowel binnen- als buiten sportkleding mee én een muts. Raadpleeg bij twijfel je arts!!

Na afloop is er nog de mogelijkheid om gebruik te maken van de saunafaciliteiten. Dit zit bij de kosten inbegrepen.
Aanmelden via de website + vermelden of je gebruik wil maken van de sauna faciliteit. (ik ga hier gebruik van maken)
Na afloop kunnen we wellicht nog ergens een hapje gaan eten.

Wacht niet te lang met aanmelden aangezien er maar een aantal beperkte plaatsen beschikbaar zijn.

Stel een vraag