Dit event is al begonnen/geweest.

Museumnacht 010

Museumnacht 010

Rotterdam
20.00 - 01.00
Uitgelicht

Deelnemers 8 / 40

Plaats:
Rotterdam - Zuid-Holland
Deelnemers:
Min. 3 - max. 40

Deelnemers 8 / 40

Leeftijd:
25 - 49 jaar
Kosten:
€ 17,50
Uitleg kosten:
entreeticket
 

Omschrijving

Cultuurclubbers, museummaniakken en nieuwsgierige nachtvlinders opgelet! In één nacht ontdekken wat Rotterdam aan kunst en cultuur te bieden heeft? Dat doe je natuurlijk tijdens Museumnacht010! Op zaterdag 3 maart 2018 openen ruim 40 Rotterdamse musea en culturele instellingen van 20:00 tot 01:00 hun deuren. Gezamenlijk brengen zij een uniek programma met de mooiste exposities, uitzonderlijke collecties, onverwachte performances en opmerkelijke workshops.

---
Wie gaat er mee?

Er is heel veel te doen, dus het is nogal moeilijk een goede selectie te maken binnen de beschikbare tijd. Mijn idee op basis van mijn eerste indrukken van het programma is om het ongeveer zo te doen:

20:00 Maritiem Museum - Genoeg te doen. Robot Tour?
------- evt. naar eigen interesse via Museum Rotterdam of Verhalenhuis Belvedère (eten!) naar

22:00 Fotomuseum - Lomowall
------- evt. om 22:45 Dansvoorstelling Unwired, of via Wereldmuseum naar

23:30 Boijmans van Beuningen - Genoeg te doen. Nachtelijk museum? Hier staat vermoedelijk ook een poffertjeskraam voor de deur Wink.
------- evt. een uitstapje langs De Kracht van Rotterdam, of alvast richting Witte de With voor div, expos of het Oogmuseum (Tour in het Donker?)

00:45 Witte de With V2 - Lab voor de instabiele media

1:00 WORM - The Avantgardistic State of Love: Evolved
---- Voor wie het nog trekt en leuk vindt. Zo te lezen gaat WORM heel de nacht door. Of ergens anders naartoe. Of naar huis. Smile


Zo komen we vanaf het Maritiem Museum op Zuid, langs het Scheepvaartskwartier, door het Museumpark en over Witte de With, dus in alle gebieden waar zeker voor ieder wat wils is.
Dit lijkt me het meest haalbaar qua bereikbaarheid. Fietsen is handig, en anders rijden er natuurlijk ook pendelbusjes tussen alle locaties.
Als we steeds in elk geval verzamelen op de genoemde tijden, kunnen we vanaf dat punt besluiten wie er precies welke kant op wil en eventueel in groepjes opsplitsen.
Als je perse iets heel anders wilt doen, kun je gerust een locatie overslaan en later weer aanhaken.

Stel een vraag