Dit event is al begonnen/geweest.

4 daagse Haarlem dag 1 Bloemendaal Ijmuiden circa 30km

4 daagse Haarlem dag 1 Bloemendaal Ijmuiden circa 30km

Haarlem
08.15 - 15.30

Deelnemers 1 / 8 (min. 2)

Plaats:
Haarlem - Noord-Holland
Deelnemers:
Min. 2 - max. 8

Deelnemers 1 / 8 (min. 2)

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 10,00
Uitleg kosten:
Kosten inschrijving per dag op de startlocatie of € 9,75 via internet voor 1 dag, € 19,50 voor 2 dagen, € 29,25 voor 3 dagen of € 39,- voor de hele 4-daagse. Inschrijven via internet kan tot 24 mei en heeft wel de voorkeur. Bedrag exclusief consumpties voor, tijdens en na de wandeling.
 

Deelnemers 1 / 8

Minimaal 2

Omschrijving

De wandel4daagse van Haarlem is een jaarlijks terugkerend evenement in het Hemelvaart-weekend. Er kunnen afstanden van 10, 15, 20, 25, 30 en 40 kilometer per dag worden afgelegd. Je kunt één, twee of drie dagen meewandelen of de hele 4-daagse en je kunt er ook voor kiezen om elke dag een andere afstand te lopen. Zelf heb ik me ingeschreven voor de 30 kilometer en wil ik op zaterdag en zondag 25km lopen i.p.v. 30. Het lijkt me leuk als er 4/5 mensen de hele 4-daagse mee willen wandelen en dat er per dag 4/5 andere mensen meelopen.

Na de start trekken we door het pittoreske Bloemendaal naar het duingebied bij Bloemendaal. Grote kans dat je Schotse hooglanders tegenkomt, Shetland pony's of Konikspaarden maar ook kleurige mossen en bloemen zoals parnassia en duizendguldenkruid. Na de aftakking van de 10 kilometer lopen de routes verder langs de ruïne van Brederode bij Santpoort-Zuid en Het Landgoed Duin & Kruidberg in het rustige nationale park Zuid Kennemerland. Na 25 kilometer volgt het 58 rijksgebouwen tellende Oud-Velsen. Een nieuw gebied voor deze vierde editie waar de wandelaars een prettig ontvangst wacht in De Theeschenkerij op het prachtige landgoed Velserbeek.
De afstanden van 30, 40 kilometer gaan eerst naar het strand van Bloemendaal en nemen het strand om bij de sluizen van het Noordzeekanaal weer samen te komen met de andere afstanden. Daarna naar recreatiegebied Spaarnwoude.

Onderweg zullen we om de 2 uur een stop houden. Neem wel je eigen boterhammen mee, daar ik niet weet waar en hoe laat we onderweg horeca tegenkomen. Op deze manier zijn we qua lunch flexibel. Deze 4-daagse wordt niet door Le Champion verzorgd en dat betekent waarschijnlijk dat deze 4-daagse minder massaal is. Foto's van voorgaande jaren laten onderweg wel een banaantje, drinken en een eco toilet zien.

Hou rekening met een gemiddelde wandeltempo van circa 5 - 5,5 km/uur.

Stel een vraag