Dit event is al begonnen/geweest.

902 km wandelavontuur Oostende-Pieterburen

902 km wandelavontuur Oostende-Pieterburen

Oostende (Belgie)
12.00 - 20.00

Deelnemers 2 / 8 (min. 4)

Plaats:
Oostende (Belgie) - Limburg
Deelnemers:
Min. 4 - max. 8

Deelnemers 2 / 8 (min. 4)

Leeftijd:
35 - 59 jaar
Kosten:
€ 100,00
Uitleg kosten:
Alle kosten zijn voor eigen rekening.
 

Omschrijving

Rugzak vol, stevige wandelschoenen aan en gaan!

We ontmoeten elkaar aan de voorzijde van het Centraal Station in Oostende (België). Daar is de start van een spectaculair wandelavontuur van liefst 37 etappes Dwars door de Lage Landen. Je begint aan de Noordzee.
Loop je de eerste etappe(s) gezellig mee? Of misschien wel allemaal? Zelf loop ik tot en met 26 augustus. Overigens, mijn inschatting van de kosten is een slag in de lucht.

Vanuit Oostende brengen GR-paden ons via Antwerpen tot in Maastricht. Eenmaal de grens over, volgen wij het legendarische Pieterpad tot in Pieterburen, het uiterste noorden van Nederland. Het is een reis langs duinen, polders en velden – maar ook dwars door de veelbewogen geschiedenis van de Lage Landen.

Zaterdag 20 augustus: etappe 1 Oostende - De Haan (11 km)
Zondag 21 augustus: etappe 2 De Haan - Brugge (24 km)

Liefst 902 km voor de boeg! Ik daag je uit om mee te doen. Eeehhh... voor mij de eerste keer zoiets als dit.
Je kunt ook kiezen voor een losse etappe. De afstanden zijn meestal 20 a 25 km met hier en daar een uitschieter.

Telkens wanneer een etappe is geweest, plan ik de volgende etappe als activiteit op deze site. Het liefst 2 dagen met een overnachting. Met een verwachte interval van 6 a 8 weken en een winterstop.

Zelf reis ik zoveel mogelijk met het openbaar vervoer. De eerste dag trein ik van Maastricht-Visé naar Oostende. Voordelig reizen kan met de Go Pass van NMBS (Belgische Spoorwegen) 7 euro per enkele reis. Maar je kunt natuurlijk ook je eigen vervoer kiezen, of leuker nog, in overleg samen reizen.

De eerste overnachtingen doe ik zoveel in eigen tentje, zolang het weer het toelaat. Maar je kunt natuurlijk ook je eigen overnachtingsplek kiezen.

Voor een sfeerimpressie bekijk het filmpje op bijgevoegde site!

Doe je mee?
  •     20 August om 11:49 Drenthe
    heeft zich aangemeld.

Stel een vraag