Dit event is al begonnen/geweest.

Egmond Wandel Marathon noordroute circa 21km

Egmond Wandel Marathon noordroute circa 21km

Egmond aan Zee
09.30 - 16.30

Deelnemers 5 / 8

Plaats:
Egmond aan Zee - Noord-Holland
Deelnemers:
Min. 4 - max. 8

Deelnemers 5 / 8

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 11,50
Uitleg kosten:
Kosten deelname inclusief enkele kleine versnaperingen onderweg en exclusief lunch in Bergen aan Zee in De Zilte Zoen. Je dient jezelf aan te melden via de site van de organisatie als individuele deelnemer.
 

Omschrijving

De mooie natuur en het gezellige sfeertje maken voor mij de halve wandelmarathon in Egmond aan Zee tot een mooi wandelevenement en vooral de noordroute vind ik schitterend om te lopen, daarom organiseer ik nu voor de 4e keer met veel plezier deze mooie en pittige wandeling.

De tocht is duidelijk aangegeven en onderweg zijn er voldoende sanitaire voorzieningen. We lopen eerst een strandetappe van 7 km naar Bergen aan Zee en via De Kerf en de duinen en de bossen lopen we door naar Bergen aan Zee. In Bergen aan Zee houden we een lunchstop en hopelijk is er plaats in de Zilte Zoen. Zoniet dan verspreiden we ons over meerdere tafels of gaan we op zoek naar een andere horecagelegenheid met een vrije tafel. Na de lunch lopen we via het open duinlandschap naar 't Woud en vanuit daar lopen we de laatste etappe met aan het eind nog een stevig klimmetje terug naar Egmond aan Zee. In de sporthal kunnen we onder het genot van live muziek napraten met een drankje en als je zin hebt kan je ook nog meedoen met de polonaise.

Kou en een harde noordwesterwind in combinatie met 7 kilometer strand kunnen deze tocht zwaar maken, derhalve is deze wandeling alleen geschikt voor mensen die gewend zijn aan deze afstanden.

Aandachtspuntjes voor deze dag:
- Je kunt je tot en met 14 januari 2019 inschrijven of tot de deelnemerslimiet van 20.000 wandelaars is gehaald. Deelname na deze datum is alleen mogelijk als je in het bezit bent van een startbewijs. Vaak zijn deze ook via Facebook (wandelvrienden) te koop.
- We lopen de noordroute van 21,1 km op zaterdag 26 januari 2019.
- Er kan geparkeerd worden in Egmond aan Zee. Hou er wel rekening mee dat je na het parkeren nog 20 / 30 minuten moet lopen. Voor de deur parkeren gaat niet lukken. Het beste kun je in Heiloo de pendelbus pakken, deze stopt praktisch voor de deur. De kosten voor deze pendelbus bedragen € 3,75 en bij inschrijving kun je gelijk je busticket bestellen.
- We kunnen tot 10.30 starten en voor 16.15 moeten we terug zijn bij de sporthal.
- Bij een gure winderige dag is een muts op het strand geen overbodige luxe en bij een zomerse windstille dag is het advies om niet te warm gekleed te zijn.
- In Bergen aan Zee kijken we of we ergens in een restaurant terecht kunnen. Ik kan geen zitplaatsen garanderen, dus neem voor de zekerheid ook wat eten mee.

In het geval je nog vragen hebt, verzoek ik je om deze bij de activiteit te plaatsen of mij een mailbericht te sturen. Laat het mij ook even weten als je je hebt ingeschreven.

Tot slot het gemiddelde wandeltempo ligt ergens tussen de 5 - 5,5km p/uur.

Stel een vraag