Dit event is al begonnen/geweest.

Film Top Gun Maverick

Film Top Gun Maverick

Utrecht
20.45 - 23.15

Deelnemers 3 / 12

Plaats:
Utrecht - Utrecht
Deelnemers:
Min. 2 - max. 12

Deelnemers 3 / 12

Leeftijd:
30 - 55 jaar
Kosten:
€ 6,50
Uitleg kosten:
Kaartje
 

Omschrijving

Top Gun, uit 1986, is een van mijn favoriete films aller tijden. Top Gun is een eliteschool voor gevechtspiloten van de Amerikaanse marine. In de eerste film, is een Maverick een van deze piloten, die hier les krijgt. Maverick vliegt samen met Goose, maar door problemen met het vliegtuig overleed Goose. Hierdoor wordt Maverick angstig en durfde hij de aanval niet in te zetten.

In Top Gun: Maverick zien we Maverick als Top Gun instructeur. Maverick ontwijkt promoties waardoor hij niet meer mag vliegen. Wanneer hij de nieuwe lichting van Top Gun-piloten traint ontmoet zij de zoon Mavericks overleden vriend en Luitenant-Officier Goose. Dit roept bij Maverick pijnlijke herinneringen op en wordt hij weer geconfronteerd met zijn traumatische ervaring. Daarnaast moet hij ook nog eens de gevaarlijkste missie alle tijden uitvoeren.

Voor mij is het meest iconische beeld uit de eerste film dat Maverick met supersonische snelheid langs de toren vloog, waarop de luchtleiding hete koffie over zich heen krijgt. Val Kilmer speelt de piloot Iceman, in de eerste film. Val is met tegen zin aan de film Top Gun begonnen, maar hij was zo gedreven dat hij in Top Gun: Maverick ondanks zijn gezondheidsproblemen toch een kleine rol heeft gekregen.

Ik heb écht uitgekeken naar deze film. Ga jij mee naar de film?

- De film is in 2D
- De duur van de film 131 minuten.
- Wegens persoonlijke omstandigheden moeten verzetten
- Ik zit op rij 10 stoel 7
- Kaarten kunnen alleen online gekocht worden.
  •     21 June om 17:51 Noord-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     07 June om 11:46 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.

Stel een vraag