Dit event is al begonnen/geweest.

Kennismaking Bridge en maaltijd

Kennismaking Bridge en maaltijd

Utrecht
17.30 - 23.00

Deelnemers 4 / 5

Plaats:
Utrecht - Utrecht
Deelnemers:
Min. 4 - max. 5

Deelnemers 4 / 5

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 0,00
 

Omschrijving

Vanwege de moeilijkheidsgraad van bridge (+ uitleg), is deze activiteit alleen geschikt voor mensen met kaartinzicht/-ervaring/-gevoel! Dat betekent dat je op zijn minst goed moet kunnen klaverjassen. En dan is bridge nog zeker 10 x moeilijker en ontkom je niet aan een pittige cursus als je het zou willen gaan leren. Niet om je te ontmoedigen maar het is niet voor niks een denksport!
Als je over de eerste schrik heen bent, en 'aan mijn eis voldoet', lees dan verder.

Al een aantal jaar bridge ik op, intussen, (relatief) behoorlijk niveau. Ook assisteerde ik mijn bridgeleraar bij het geven van cursussen.
Graag laat ik jullie kennis maken met dit leuke (op elk niveau!), en uitdagende, spel. Het levert je ook nog eens veel contacten op!
Zelf speel ik op een club die zowel leuk als competitief is. Er spelen naast wat (cliché) ouderen, ook best veel mensen in de leeftijdscategorie 45-60. Daarnaast kun je ook thuis spelen, of op zgn. café-drives over een hele stad verspreid.

Ik vertel e.e.a. over het spel o.a. a.d.h.v. interactieve Powerpoint presentatie op groot scherm, en verder gaan we ook enkele eenvoudige oefenspellen spelen zodat je goed kunt 'aanvoelen' of het wat voor je is. Kaartervaring is beslist nodig, evenals nauwkeurig observeren en kunnen redeneren. Als je bijvoorbeeld wat uitgekeken bent op klaverjassen, is bridge weer een (hele) uitdaging. Nadeel: je wil nooit meer terug. Elk bridgespel is een puzzel op zich.
Leer het vooral zo jong mogelijk, dan gaat het veel makkelijker. Bridgepartnerschappen vormen zich vaak spontaan!

Aperitief, Koffie, thee, en wat lekkers, zijn van mij, en ik kook een lekkere, vegetarische maaltijd. Jullie nemen wat te drinken en knabbelen mee.

Wat de Coronaregels betreft: ik zal goed ventileren.

Wees op tjid! Dan hebben we ook ruim gelegenheid voor aperitief en kennismaking!

Welkom!
  •     28 January om 15:42 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     27 January om 10:19 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     22 January om 06:49 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     22 January om 00:14 Overijssel
    heeft zich aangemeld.
  •     21 January om 18:42 Noord-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     21 January om 12:04 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     20 January om 00:15 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     19 January om 19:56 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag