Dit event is al begonnen/geweest.

Thuisfilm en eten

Thuisfilm en eten

Utrecht
18.00 - 23.00

Deelnemers 4 / 4

Plaats:
Utrecht - Utrecht
Deelnemers:
Min. 3 - max. 4

Deelnemers 4 / 4

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 0,00
 

Omschrijving

Ongeveer een jaar geleden kocht ik de verzamelbox met alle, volledig digitaal gerestaureerde, films van Jacques Tati, op Blu-ray. Ik maakte zo'n 40 jaar geleden kennis met zijn films, en vond ze altijd heel typisch leuk.

De prachtige film "Mon Oncle", is een voorbeeld van zijn kijk op de wereld en zijn eigengereide manier van film maken. Hierin strijdt hij met/tegen de moderniteit van zijn tijd (1958), en hij niet alleen trouwens! Nog steeds actueel natuurlijk, aangezien wij daar allemaal wel eens moeite mee hebben, toch?! Enigszins vergelijkbaar met Modern Times van Chaplin, en Mr. Bean hoewel die laatste niet maatschappelijk geëngageerd is in zijn films.
Maatschappijkritisch (mild), humoristisch (subtiele 'slapstick') met serieuze ondertoon, onderhoudend, in mooie, felle, technicolor kleuren, afwisselende moderne - en traditionele vormgeving, met allerlei (geluids)effecten.
In die tijd: Oscar voor beste buitenlandse film, en filmprijzen op diverse andere filmfestivals, o.a. gouden palm (Cannes).

Komt dat zien! 😉 op lekker groot OLED-scherm, met mooi (bioscoop)geluid. Zonder hinderlijke reclames tussendoor uiteraard 😉
Denk bij deze film aan een echte filmhuisfilm!
Om maximaal van de film te kunnen genieten, is mijn thuisbioscoop niet groter dan 4 stoelen. Minimaal zijn we met z'n 3-en!

Van tevoren kook ik een lekkere (vegetarische, dan kan iedereen mee-eten) maaltijd. Ik heb verder warme chocolademelk (met likeur?) en gloeiwijn in huis, en koffie/thee uiteraard.
Jullie nemen zelf wat te knabbelen en drinken mee.

Welkom!
  •     15 December om 20:04 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     13 December om 18:12 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     13 December om 17:09 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     11 December om 08:42 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag