Dit event is al begonnen/geweest.

Trage tocht Asperen 16 km

Trage tocht Asperen 16 km

Vuren
11.30 - 17.00

Deelnemers 15 / 20

Plaats:
Vuren - Gelderland
Deelnemers:
Min. 6 - max. 20

Deelnemers 15 / 20

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 15,00
Uitleg kosten:
De kosten die zelf maakt aan drankjes en evt lunch indien mogelijk.
 

Omschrijving

Daar het Ford gesloten is, heb een andere start locatie, zeker niet minder, maar wel met een aanlooproute. De route kan ik iets verkorten maar houd rekening met totaal 17 km.
We maken een mooie wandeling in het Betuwse rivierenlandschap van de Linge. Het fort is onderdeel van de Nieuwe Hollandse Waterlinie en was bedoeld om de Linge en de inundatiesluizen te beschermen. In de zomer zijn er horeca en kunstexposities. Helaas door de Corona gesloten en alleen exposities op zondag. We wandelen ten zuiden van de Nieuwe Zuiderlingedijk over spannende paadjes door ruig, moerassig terrein en over grasdijkjes langs plassen. Langs de dijk zien we betonnen groepsschuilplaatsen en sluisjes. Via de lange, verharde maar verkeersvrije Tiendweg komen we in de buurt van de Linge. De route vervolgt door de Koornwaard, een ruig natuurgebied tussen de Linge en een grote plas. Halverwege zetten we onszelf over met het trekpontje. Verderop volgen we de Appeldijk richting Heukelum. We wandelen een poosje pal langs de Linge. Heel fraai is de bomendijk langs de Hoenwaard en kasteel Meckenburg. Volgt een wat drukker stukje met zicht op de rand van Leerdam aan de overkant van de Linge. Op het laatste deel lopen we langs het Galgenwiel over de dijk Asperen binnen. We doorkruisen de straatjes van het stadje en flaneren nog een laatste keer langs de Linge. Het mooie aan deze periode zijn natuurlijk de talrijke bloesems. Ik verheug me, jij ook?

We starten om 11u met koffie of thee op het verzamel adres.

Stel een vraag