Dit event is al begonnen/geweest.

Autorit (85km) door Sagenland Twente

Autorit (85km) door Sagenland Twente

De Lutte
10.00 - 19.30

Deelnemers 6 / 15 (min. 8)

Plaats:
De Lutte - Overijssel
Deelnemers:
Min. 8 - max. 15

Deelnemers 6 / 15 (min. 8)

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 5,00
Uitleg kosten:
1 digitale route per auto (kosten 10,- per route, per telefoon: het kan alleen op een Iphone, zie omschrijving). De app is gratis en dient vooraf - thuis - te worden gedownload, zodat de mensen die een code van mij doorkrijgen, zeker weten dat deze ook werkt. Tijdens de route heb je geen internet nodig: de route wordt vooraf gedownload. Tijdens het rijden vertelt - middels de app - een stem, zie omschrijving, van alles over wat je onderweg ziet, de sagen en waar je heen moet rijden etc. Vooraf krijgen de mensen met een Iphone de instructies. Dit geef ik vooraf aan wanneer ik weet wie rijdt en wie dus een Iphone heeft. De route wordt na betaling en wanneer bekend is met hoeveel auto's we zijn, door mij per auto aangeschaft. Ik heb contact met de aanbieder. Deze vouchers kosten 10,- per stuk. Het is dus geen geprinte route, maar een route met gesproken tekst en uitleg. We starten met verse Twentse krentenwegge. De route wordt vooraf gereden en gepland. De inzittenden betalen bij aanvang van de rit meteen 5,- pp zelf contant aan de chauffeur voor de gemaakte onkosten, voor het meerijden.
 

Omschrijving

Beste deelnemer,
Over een paar dagen is het zover: wij gaan een mooie route rijden van ca 85 km over de smalste weggetjes van NoordoostTwente en een stukje door Duitsland. De stem van Jan Riesewijk - 'Mans' uit de Twentse regiosoap 'Van jonge leu en oale groond' - zal ons via een app op een iPhone begeleiden.

Ik heb de route voorgereden afgelopen zaterdag. Misschien is iemand daar heel handig in, maar mij is het niet gelukt om de gesproken tekst op de speakers van de auto te krijgen. Heb je boxen oid om het geluid harder te krijgen via je iPhone, is dat een idee om deze mee te nemen, zodat iedereen het in de auto kan horen. Onderweg is het handig om gewoon te luisteren en niet teveel te kletsen, zodat iedereen een kans krijgt de verhalen te horen.

Per auto heb ik een chauffeur/navigator gekozen die een iPhone heeft en met deze zal ik communiceren tav het aanschaffen van de route via app. Deze kosten vergoed ik aan de chauffeur. De chauffeur heeft vaak zelf wel een oplaadset voor zijn/haar eigen auto en het verzoek is dan ook zeker om deze mee te nemen. De route wordt thuis (!!) geupload en getest voor zaterdag. Per auto wijs ik een navigator aan die de chauffeur helpt wanneer het niet via de speakers lukt. De inzittenden moeten het wel allemaal kunnen horen.

De sagen, oude verhalen: je moet er de lol wat van inzien. Witte Wieven, Hellehonden, Hunnen, Héémennekes, roofridders en andere schimmige figuren komen in de verhalen voorbij. En al heb je daar niets mee, dan graag toch gewoon rustig zijn zodat iedereen het goed kan horen. Hopelijk ga je gewoon genieten van de leuke route en elkaars gezelschap.

De auto-indeling maak ik dus bewust en ik wil je vragen om je hier de hele dag gewoon aan te houden. Per inzittende betaal je meteen bij start van de route 5,- pp contant aan de chauffeur voor het meerijden.

We starten bij het VVV op de parkeerplaats waar de mensen die zelf niet rijden tijdens de route, hun auto kunnen laten staan. Vanaf daar kun je evt ook lopend naar de Chinees waar wij nadien wat gaan eten.

Een Twent start met traditiegetrouw in ieder geval met koffie. Dus wij starten ook met koffie/thee en een plak Twentse krentenwegge. Kennismaken, daarna volgens indeling in de auto’s en per 5 minuten vertrekt er een auto. Gewoon rustig rijden, wil je ergens stoppen om een foto te maken, naar het toilet te gaan of iets te bezichtigen, dan is daar wat tijd voor. Geen zorgen. Gewoon een relaxte dag!

Onderweg wachten wij op elkaar bij de picknickplaats. Waar deze is, krijg je as zaterdag van mij door middels een blad met extra info. Wanneer het mooi weer is, kunnen we gezellig buiten zitten bij een tafel en bankjes. Wanneer het regent in een soort schuur: iets minder mooi, maar er is een soort tafel en wil je zitten, neem dan een eigen klapstoeltje mee. Denk evt ook zelf aan een vuilniszak oid waar je op kunt zitten onderweg. Altijd handig wanneer het geregend heeft. Heb je een leuk picknickkleed: neem maar mee. Graag!

Na de lunch vertrekken wij vanaf daar weer per auto om de 5 minuten. Onderweg kom je ’s middags op een punt waar de Apfelstrudel erg lekker is! Daar kun je weer even lekker de benen strekken etc. Ook komen wij langs een biologische winkel waar melkproducten gemaakt worden van rauwe melk. Ze staan in de hele regio bekend en het is zeker de moeite waard om hen te bezoeken wanneer je hier interesse in hebt. Deze info volgt ook zaterdag.

Ca 17:00 uur zijn wij terug op de parkeerplaats bij het VVV. Er zijn een aantal mensen die dan weggaan en de mensen die geen genoeg van Twente kunnen krijgen, gaan mee naar een Twentse Chinees. Een buffet voor 10,- pp. Ter plaatse incl je eigen drankjes, zelf afrekenen. De reservering staat vanaf maandag 24-10.

Voor het eten hebben zich op dit moment (zondagmiddag) opgegeven: Saskia41, Lourens, Carla, Carolyn, AnneMarieMV, MireilleNyasa, Alwin, Timo1960, Ed60 en Dinja

Dit is de auto-indeling:
auto 1: chauffeur Cees1 / navigator: Carla - 2e tel Dinja;
auto 2: chauffeur Guido62 / navigator Carolyn / Lourens - tel Guido;
auto 3: chauffeur Marionnetteke / navigator Timo1960 en AnneMarieMV rijdt mee - tel Marion;
auto 4: chauffeur MireilleNyasa / navigator: Ellen1963 - met tel ellen;
auto 5: chauffeur Alwin/ navigator Ed60 en iElena - tel Ed;
auto 6: chauffeur Dinja / navigator Saskia41 - tel Dinja;

iPhone code instructie ontvangen en thuis downloaden:
1. Dinja, op 2e iPhone
2. Guido62
3. Marionnetteke
4. Ellen
5. Ed60
6. Dinja

Dit neem je mee aan boodschappen etc:
Cees1: 2 pakken optimel drinkyoghurt
Dinja: 2 thermoskannen met koffie en bekertjes, roerstokjes
Carla: pitloze druiven en wegwerpbordjes en bestek
Carolyn: 2 thermoskannen met heet water en theezakjes
Guido62: 2 pakken melk/chocolade melk en betertjes
Lourens: worteltjestaart
AnneMarieMV: appels en mandarijntjes
Marionnetteke: komkommer, snoeptomaatjes
Timo1960: Croissantjes en vijgenjam en plastic mesjes?
MireilleNyasa: 2 pakken sap en bekertjes
Alwin: koffiemelk, suiker en servetten
Ed60: rauwkostsalades (mag kant en klaar Wink, gewoon bijv 2-3 kleine bakjes.
Ellen1963: iets lekkers, appeltaart/koeken oid
iElena: 2 zak krenten- of mueslibollen
Dinja: picknick - en tafelkleden en krentenwegge, rol stevige vuilniszakken (ook om op te zitten), boterhamzakjes
Saskia41: tortilla-hapjes

En verder neem je mee / denk je aan:
• Indien van toepassing:
o Je iPhone en app uploaden thuis, deze week, je krijgt hierover bericht van mij
o Kabels om je iPhone op te laden, ook een autokabel indien in bezit;
• Je id/paspoort en uiteraard rijbewijs indien van toepassing;
• Tanken kan in de namiddag goedkoper, in Duitsland – op de route mogelijk;
• Evt eigen water oid voor onderweg in de auto;
• Evt paraplu, hopelijk niet nodig..
• Een goed humeur, wat de weersomstandigheden ook zijn Smile

==

Zie je dat ik wat heb vergeten of wat dan ook, mag je mij altijd mailen.

Graag tot zaterdag!

Stel een vraag