Dit event is al begonnen/geweest.

Vurensche Polderpad 15 km

Vurensche Polderpad 15 km

Vuren
11.30 - 17.00

Deelnemers 12 / 20

Plaats:
Vuren - Gelderland
Deelnemers:
Min. 4 - max. 20

Deelnemers 12 / 20

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 15,00
Uitleg kosten:
De kosten die je maakt in horeca. Let op, bij het Pannekoekenhuis kan er alleen per tafel afgerekend worden, dus zorg dat je contant gepast geld bij je heb!!
 

Omschrijving

We starten met koffie en thee bij Fort Vuren om 11u. Dit is een onderdeel van de Nieuwe Hollandse Waterlinie, een verdedigingslijn die pas in 1845 gestart kon worden. Deze linie loopt van Muiden naar de Biesbosch en bevat meer dan 60 fortificaties.

Fort Vuren is een torenfort en is in 1845 gebouwd. Al in 1878 vindt er een ingrijpende verbouwing plaats: de bouw van de Contrescarp.

Het fort is eigendom van Staatsbosbeheer en is onder regie van de St. Wandel en FietsForten geheel gerenoveerd en voor de komende 50 jaar weer bruikbaar gemaakt. Deze restauratie heeft 6 jaar geduurd en is afgesloten met de herbouw van de Fortwachterij. Bij mooi kunnen we daar heerlijk buiten zitten onder de bomen of juist niet. Net wat je wilt.

Dan gaan we wandelen om 11.30u.
Ontdek het mooie buitengebied van de gemeente West-Betuwe. Wandel langs de voormalige Nieuwe Hollandse Waterlinie, Waal en Linge en over historische dijken en paden. Laat je verrassen door dit bijzondere afwisselende landschap. Klompen aan, rugzak op en gaan!

Halverwege in de buurt van het Lingebos kan er gegeten en gedronken worden in het Pannenkoekenhuis.
http://www.hetlingebosch.nl/

We lopen 2x langs het Pannenkoekenhuis, maar de 1e keer is al vrij snel, dus maken we eerst het rondje om het Lingebosch. Maar ik zeg erbij. Dit is afhankelijk vd tijd die ik afgesproken heb. Anders gaan we wél de 1x. En doen we daarna het rondje om het Lingebosch.

Na de break lopen via de andere kant terug richting het Ford en kunnen daar de dag met elkaar afsluiten.

Ik heb zin om er wederom een leuke dag van te maken. Ga je mee?

Stel een vraag