Dit event is al begonnen/geweest.

Wandeling en geocaches zoeken Woerden

Wandeling en geocaches zoeken Woerden

Woerden
14.15 - 16.15

Deelnemers 3 / 4

Plaats:
Woerden - Utrecht
Deelnemers:
Min. 2 - max. 4

Deelnemers 3 / 4

Leeftijd:
25 - 45 jaar
Kosten:
€ 0,00
 

Omschrijving

Geocaching is een spel waarbij gebruik wordt gemaakt van een gps-ontvanger of telefoon met deze functie om ergens ter wereld een zogenoemde cache (verstopplaats) te vinden. Op de plek vind je een kokertje / doosje / kistje of iets dergelijks waarin een boekje zit waarin je je naam kan noteren. Soms kunnen er ook kleine voorwerpen geruild worden. Soms moet er eerst een puzzel of raadsel opgelost worden om de cache te kunnen vinden.

Ik had een route van ongeveer 6 kilometer in gedachte. Voor een groot deel rond de singel. Op deze route liggen elf traditionele caches verstopt. Bij traditionele caches zijn er geen puzzels die opgelost moeten worden, maar krijg je direct de locatie waarop de cache verstopt ligt. Op de locatie zelf moet je dan nog wel goed zoeken om de cache te vinden. Een wandeling dus waarbij we elf keer stoppen om de cache te zoeken.

Als je geen ervaring heb met geocachen en geen apps en dergelijke wil downloaden:
Je kan gewoon mee doen. Ik zorg dat ik de coördinaten bij me heb.

Voor degene die geïnteresseerd zijn om de coördinaten te hebben en/of uiteindelijk in een account de gevonden caches willen noteren:
1) Maak een account aan bij
https://www.geocaching.com/.
2) Download de geocaching app en log in. De functionaliteiten bij de officiële geocaching app (groen logo) zonder premium abonnement zijn beperkt. Ik raad Android gebruikers daarom aan om ook c:geo te downloaden en hier met het eerder aangemaakte account in te loggen. Dan zijn er meer functionaliteiten beschikbaar. Voor IPhone gebruikers zijn er vergelijkbare apps. Daar heb ik persoonlijke geen ervaring mee.
3) Zoek de onderstaande caches op.

De volgende caches staan op het lijstje voor deze route:
Zicht op Kaaspakhuis oud
Rondje Singel #3
Rondje Singel #2
Rondje Singel #4
Rondje Singel #1
Zicht op Kaaspakhuis #4
Technohub
Groene vingers
De Ode aan De Pannenbakkers
De Badkuip
Minibieb - Bomenbuurt

We lopen twee aan twee.
  •     01 January om 08:57 Gelderland
    heeft zich aangemeld.
  •     01 January om 07:47 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag