Dit event is al begonnen/geweest.

World Wide Photowalk

World Wide Photowalk

Deventer
14.30 - 17.30

Deelnemers 9 / 20

Plaats:
Deventer - Overijssel
Deelnemers:
Min. 1 - max. 20

Deelnemers 9 / 20

Leeftijd:
30 - 55 jaar
Kosten:
€ 0,00
 

Omschrijving

Leuk dat je interesse hebt om deel te nemen aan één van de wandelingen die op deze dag door vele vrijwilligers georganiseerd worden die een passie/ binding/ liefde hebben voor fotografie.

Op zaterdag 5 oktober vindt de elfde editie plaats van Scott Kelby’s World Wide Walk. Naast New York, Sidney en Tokyo word deze dit jaar ook in Deventer georganiseerd.

Deventer is een van de oudste steden van Nederland. De plaats staat al in 9e-eeuwse bronnen van het bisdom Utrecht vermeld. In een oorkonde uit 877 wordt gesproken over zeven hoeven in Daventre portu (de haven Deventer).

In 952 wordt Deventer in een schenkingsoorkonde van koning Otto I als stad vermeld. Nadat de plaats in de loop der tijd steeds meer rechten en privileges had verworven, ontving ze in 1123 van keizer Hendrik Vde beschikking over de gemeentelijke gronden. Dit wordt door historici beschouwd als het moment van verkrijgen van stadsrechten door de inwoners. De stad heeft het oudste stenen huis, het oudste wandelpark en met de Athenaeumbibliotheek ook de oudste wetenschappelijke bibliotheek van Nederland.

Na afloop kunnen we eventueel nog ergens een hapje / drankje doen na afloop mocht je daar zin in hebben.

Tips

– Zorg dat je voor vertrek controleert of al je apparatuur goed werkt

– Laadt batterijen op en neem reserve batterijen mee (ook voor flitsers)

– Neem voldoende geheugenkaarten mee

– Zorg voor een goede WA-verzekering

. Omdat je hier in nauw groepsverband werkt met veelal dure apparatuur

. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

– Let op je omgeving, verkeer en stoepranden

– Wees respectvol voor bewoners, hun eigendommen en privacy



* Let op, we sluiten aan bij een andere groep (niet NMLKers)

*Alleen hier aanmelden is niet voldoende, wil je meelopen zul je jezelf ook moeten aanmelden via de website. Dit is verplicht !

* Elk type camera is welkom (smartphone, powershot, etc.) Als foto's maken je vreugde geeft ben je meer dan welkom!



Tot slot nog een klein beetje achtergrond informatie over mijzelf.

Voor het derde jaar organiseer ik een wandeling voor de Scott Kelby's WorldWidePhotoWalk. In 2016 was mijn eerste kennismaking met deze "formule" door mee te doen met de wandeling in Enschede.  Aangezien ik zelf in mijn vrije tijd graag activiteiten organiseer en ik een voorliefde heb voor fotografie was het voor mij snel helder om in 2017 mijn eerste wandeling op te zetten. Na twee jaar op rij een wandeling door Nijmegen (mijn achtertuin Wink ) georganiseerd te hebben is dit jaar Deventer de beurt om verkent en vastgelegd te worden. 

Top als je deel neemt aan deze of één van de andere mooie wandelingen. Wellicht zien we elkaar op zaterdag 5 oktober. Ik kijk er naar uit om kennis te maken met jou.

Stel een vraag