Uitgelicht

Straatpoezie stadswandeling

Hiken
Cultuur
Kunst
Schrijven

Straatpoezie stadswandeling

Hiken
Cultuur
Kunst
Schrijven
3 / 8
6 gaan misschien
min. 4
14.00 - 16.30
Utrecht - Utrecht
35 - 59 jaar
€ 15,00
Uitleg kosten
Ticketkosten voor de wandeling.
Uitgelicht

Adresgegevens

Wordt zichtbaar na aanmelden

Deelnemers 3 / 8

Minimaal 4

Omschrijving

Straatpoezie Stadswandeling

Let op: voor deze wandeling dien je zelf een ticket aan te schaffen. Ticket is inclusief drankje. Er is een pauzedrankje bij.

Wist je dat er in Utrecht meer dan 200 straatgedichten te vinden zijn?

Ga mee met een straatpoëziewandeling en leer ‘ons stadsie’ kennen zoals je haar nooit eerder zag. Laat je verrassen door alle taal die te vinden is op gevels, stoepjes, paaltjes en meer! Je gids is een student Nederlands die je alles kan vertellen over de gedichten waar je langsloopt. Wie heeft die daar geplaatst? Waarom? Wat weten we over de dichter? En over het gedicht? Ook vertellen we over het fenomeen ‘straatpoëzie’ in bredere zin. Is het een nieuw fenomeen? En waarom bestaat het eigenlijk?

Tijdens de wandeling is er tijd voor een pauzedrankje in De Utrechtse Boekenbar. Het ticket is incl. drankje. Start- en eindpunt van de wandeling is de Grote hal van Bieb Neude. De wandeling duurt 2,5 uur (inclusief pauze).

Als liefhebber van poëzie en hobby dichter, kan ik deze wandeling niet missen in mijn stadsie, maar het is uiteraard veel gezelliger om samen te lopen. Ik nodig jou graag uit om met mij mee te gaan. Na afloop kunnen we nog een drankje doen op de Neude of Janskerkof, echte stukjes Utrecht.

Ik hou de groep klein om persoonlijk contact mogelijk te kunnen maken en meer kans op een plekje in een café of terras voor een drankje om na te kunnen praten. We sluiten wel aan bij een gids met mensen buiten NMLK om ook. Gelieve alleen aanmelden als je ook echt van plan bent om te komen, om zo te voorkomen dat er onnodig plekken lang bezet worden gehouden. Alvast bedankt voor de medewerking.

Ik kijk er al naar uit om deze mooie wandeling te beleven. Graag tot snel
  •     Vandaag om 13:42 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     Vandaag om 10:44 Utrecht
    heeft zich aangemeld.

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag