Uitgelicht

Boekbespreking en lunch

Lezen
Persoonlijke ontwikkeling
Educatie
Psychologie

Boekbespreking en lunch

Lezen
Persoonlijke ontwikkeling
Educatie
Psychologie
3 / 6
3 gaan misschien
min. 4
13.00 - 16.00
Utrecht - Utrecht
30 - 55 jaar
€ 30,00
Uitleg kosten
Ieders betaald zelf wat er gegeten en gedronken is.
Uitgelicht

Adresgegevens

Wordt zichtbaar na aanmelden

Deelnemers 3 / 6

Minimaal 4
Nog 3 plekken vrij

Omschrijving

Boekbespreking en lunch

Het lijkt mij heel leuk om een boekenclub te starten en boeken te bespreken onder het genot van een lunch op een leuke, sfeervolle lokatie. Het doel is inclusiviteit dus iedereen is welkom en kan lekker zichzelf zijn.

Er is ruimte voor goede gesprekken ook. Diepgang. Alles is prima. Het gaat erom dat we open staan voor elkaar om een connectie aan te gaan en mooie boeken te bespreken bij een smaakvolle lunch.

Het is nu nog een pilot. Uiteraard hoop ik dat er animo voor is.

Deze keer zou ik graag het boek "Het Vrouwenbrein" bespreken van Iris Sommer. Er een luisterboek optie van dit boek ook. Graag hou ik daar rekening mee voor wie liever een luisterboek heeft.

Vrouwen hebben niet dezelfde hersenen als mannen. Hun brein is fors kleiner, en hun hersenschors telt liefst zeventien procent minder zenuwcellen. Toch doet hun denkvermogen niet onder voor dat van mannen; hoe compenseren zij voor hun kleinere hardware? Iris Sommer schetst een zo volledig mogelijk beeld over hoe en waarom onze hersenen verschillen. Want er zijn meer verschillen tussen het vrouwen- en mannenbrein. Iris Sommer wendt haar neurowetenschappelijke en psychiatrische expertise aan om vragen te beantwoorden. 'Het vrouwenbrein' laat helder zien wat de samenhang is tussen het neurobiologische en het sociaal-maatschappelijke, en wijst de weg naar een gelijkwaardiger toekomst

De locatie die ik voor de lunch deze keer heb gekozen is Broei. Broei is een plek waar ze willen dat jij, je thuis voelt.
Wat tien jaar geleden begon als een koffiezaakje met kaneelbroodjes en een daghap, is inmiddels uitgegroeid tot een bruisend, plantaardig restaurant. De huiselijke sfeer en dat iedereen zich thuis moet kunnen voelen spreekt mij persoonlijk erg aan. Mooi concept.

Bevalt deze locatie voor boekbesprekingen, dan hou ik vaker een bespreking hier, maar de locatie kan rouleren in Utrecht. Broei is wel een relatief rustige plek en goed bereikbaar. Treinstation nabij, fietsenstalling en bushaltes. Parkeren kan ook in de garage om de hoek.

Ik kijk er al naar uit om gezellig met jullie te lunchen en dit mooie boek te bespreken. Wellicht ontstaat een gezellig boekencubje.

Tot snel
  •     24 June om 22:14 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     24 June om 21:34 Noord-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     24 June om 21:32 Utrecht
    heeft zich aangemeld.

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag