Dit event is al begonnen/geweest.

14e Egmond Wandel Marathon noordroute 21,1km

14e Egmond Wandel Marathon noordroute 21,1km

Egmond aan Zee
09.30 - 16.00

Deelnemers 3 / 8 (min. 4)

Plaats:
Egmond aan Zee - Noord-Holland
Deelnemers:
Min. 4 - max. 8

Deelnemers 3 / 8 (min. 4)

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 11,50
Uitleg kosten:
Kosten deelname inclusief enkele kleine versnaperingen onderweg. Je dient jezelf aan te melden via de site van de organisatie.
 

Omschrijving

======================================================================================================

Inschrijven voor de halve wandelmarathon was tot 9 januari 2017 23:59 mogelijk en is op 10 januari 2017 door de organisatie gesloten.

Stuur me een privébericht als je in het bezit bent van een geldig startbewijs voor de noordroute van 21,1 km. Ik verhoog dan het aantal deelnemers. Niet in het bezit van een startbewijs en wil je wel graag meelopen? Neem dan plaats op de wachtlijst. Mogelijk kan één van de ingeschreven deelnemers niet en misschien kun je dan zijn of haar startbewijs overnemen.

Zwart meelopen vind ik niet netjes naar de vrijwilligers die belangeloos meehelpen en het is ook niet netjes richting NMLK deelnemers die betaald hebben voor dit evenement. Zonder startbewijs meelopen is derhalve niet mogelijk.

======================================================================================================

De halve wandelmarathon blijft een mooi evenement en vooral de noordroute vind ik schitterend, daarom organiseer ik nu voor de 2e keer deze uitdagende wandeling.

De tocht is duidelijk aangegeven en gaat eerst over het strand naar Bergen aan Zee, via De Kerf wandelen we de bossen en duinen in en na een lunchstop in Bergen aan Zee vervolgen we onze tocht door de duinen naar 't Woud. Na het 't Woud start de laatste stevige etappe terug naar Egmond aan Zee. Mensen met minder wandelervaring vinden dit laatste stuk pittig.

Onderweg komen we drie keer een stempelpost tegen met sanitaire voorzieningen.

De weersomstandigheden en de 7 kilometer strand kunnen deze tocht zwaar maken, derhalve is deze halve wandelmarathon alleen geschikt voor de ervaren loper, die 5 km p/uur haalt.

Aandachtspuntjes voor deze dag:
- Je kunt je tot en met 2 januari 2017 inschrijven of tot de deelnemerslimiet van 20.000 wandelaars is gehaald.
- We lopen de noordroute van 21,1 km op zaterdag 21 januari 2017
- Vorig jaar kon er geparkeerd worden in Egmond aan Zee. Hou er wel rekening mee dat je na het parkeren nog 20 / 30 minuten moet lopen. Voor de deur parkeren gaat lastig worden. Het beste kun je in Heiloo de pendelbus pakken, deze stopt praktisch voor de deur.
- We kunnen tot 10.30 starten en voor 16.15 moeten we terug zijn bij de sporthal.
- Bij een gure winderige dag is een muts op het strand geen overbodige luxe en bij een zomerse windstille dag is het advies om niet te warm gekleed te zijn.
- In Bergen aan Zee kijken we of we ergens in een restaurant terecht kunnen. Ik kan geen zitplaatsen garanderen, dus neem voor de zekerheid ook wat eten mee.

In het geval je nog vragen hebt, verzoek ik je om deze bij de activiteit te plaatsen of mij een mailbericht te sturen.

Stel een vraag