Dit event is al begonnen/geweest.

Botsholroute en Waverhoek | 15 km

Botsholroute en Waverhoek | 15 km

Vinkeveen
12.00 - 18.00

Deelnemers 7 / 12

Plaats:
Vinkeveen - Noord-Holland
Deelnemers:
Min. 6 - max. 12

Deelnemers 7 / 12

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 20,00
Uitleg kosten:
Lunch en afsluitend drankje.
 

Omschrijving

=================================================================================
VOOR DE VIERDE KEER ORGANISEER IK DEZE MOOIE WANDELING. BEN JE AL EERDER MET MIJ MEE
GEWEEST OP DEZE WANDELING, GEEF DAN EEN ANDER DE GELEGENHEID HIERAAN DEEL TE NEMEN.
=================================================================================

Het broedseizoen is op deze datum net achter de rug, dus de Botsholroute - een van mijn eigen favoriete wandelingen - kan weer gelopen worden!

We starten met een lunch om 12.00 uur bij een leuk restaurant met uitzicht over de Vinkeveense plas.
Om ca. 13.30 uur wil ik starten met de wandeling.

De Botsholroute is een prachtige wandelroute van 13 km om het natuurgebied Botshol, een natuurreservaat van Natuurmonumenten. Hier spelen veenweiden, rietland, moerasbos, weidevogels en waterlelies de hoofdrol. De route loopt langs het riviertje de Winkel, over voormalige kerkepaden en rustige plattelandswegen. Ik heb de route uitgebreid met de ca. 2 km lange wandelroute door de moerasnatuur van Waverhoek, het eerste natuurontwikkelingsproject in De Venen. Als je een verrekijker hebt, neem die dan mee. Er zijn veel - vreemde Wink - vogels te zien bij het moerasrondje.

Onderweg komen we langs de Stokkelaarsbrug, daar kunnen we nog een korte stop maken voor een drankje of een ijsje.

===================
NB 18 juni is vaderdag.
===================

Praktisch:
> Op de Botsholroute zijn honden niet toegestaan.
> Stevig schoeisel wordt aangeraden.
> Gratis parkeren bij startpunt.
> Wandeltempo is ca. 4,5-5 km per uur.
> Neem genoeg contant (klein)geld mee voor de afrekening in de horeca.

Stel een vraag