Dit event is al begonnen/geweest.

Botsholroute en Waverhoek 16 km

Botsholroute en Waverhoek 16 km

Vinkeveen
12.00 - 18.00

Deelnemers 7 / 12

Plaats:
Vinkeveen - Utrecht
Deelnemers:
Min. 6 - max. 12

Deelnemers 7 / 12

Leeftijd:
45 - 65 jaar
Kosten:
€ 15,00
Uitleg kosten:
Lunch en drankje(s).
 

Omschrijving

Tijdens het broedseizoen kan deze wandeling niet worden gelopen, maar na 15 juni kan het weer!
Het is een van mijn favoriete routes, ik hoop dat jullie er ook net zo van gaan genieten.

We beginnen met een lunch om 12.00 uur bij een restaurant dat uitkijkt over de Vinkeveense Plassen.
Om ca. 13.30 uur wil ik starten met de wandeling.

De Botsholroute is een prachtige wandelroute om het natuurgebied Botshol, een natuurreservaat van Natuurmonumenten. Hier spelen veenweiden, rietland, moerasbos, weidevogels en waterlelies de hoofdrol. De route loopt langs het riviertje de Winkel, over voormalige kerkepaden en rustige plattelandswegen. Ook lopen we een verrassend stuk tussen de plassen door op onverharde paden met hoge rietkragen, gedeeltelijk over eilandjes die met bruggetjes zijn verbonden.

Ik heb een stukje aan de route toegevoegd dat loopt door de moerasnatuur van Waverhoek, het eerste natuurontwikkelingsproject in De Venen. Dit is een broedgebied voor veel vogels. Heb je een verrekijker, neem die dan mee.

Er zijn geen (horeca)stops onderweg. Zorg dat je zelf nog wat drinken en eventueel nog wat te eten bij je hebt.

Praktisch:
> Op de Botsholroute zijn honden niet toegestaan.
> Stevig schoeisel wordt aangeraden, op sommige plekken kan het drassig zijn.
> We lopen in een wandeltempo van ca. 4,5 à 5 km per uur.
> Neem genoeg contact geld mee voor de afrekening van de lunch. Apart afrekenen met een groep met 12 personen geeft veel oponthoud voor het restaurant.

Stel een vraag