Dit event is al begonnen/geweest.

Inspiratiebijeenkomst Dokkum

Inspiratiebijeenkomst Dokkum

Dokkum
10.00 - 15.00

Deelnemers 2 / 6 (min. 6)

Plaats:
Dokkum - Friesland
Deelnemers:
Min. 6 - max. 6

Deelnemers 2 / 6 (min. 6)

Leeftijd:
35 - 59 jaar
Kosten:
€ 5,00
Uitleg kosten:
Bijdrage voor lunch, koffie en thee.
 

Omschrijving

Inspiratiebijeenkomst Dokkum
Eind vorig jaar ben ik een missie gestart om mensen onderling te verbinden en betrokkenheid met elkaar te verbeteren. Telkens vanuit een ander thema organiseer ik bijeenkomsten op inspirerende plekken in Fryslân. Mijn bedoeling is leuke activiteiten te organiseren en met geïnteresseerde deelnemers in gesprek te gaan over verschillende actuele thema’s in de samenleving en hierover van gedachten te wisselen, waarbij respect voor elkaar en de dialoog centraal staan.

Tijdens het weekend van NLDoet (Oranjefonds) 10 en 11 maart wil ik de eerste bijeenkomst wijden aan het thema Polarisatie. Uit onderzoek blijkt dat 75% van de Nederlanders van mening is dat polarisatie de laatste jaren sterk is toegenomen in onze maatschappij. Daarom startte SIRE op 10 januari 2023 de campagne ‘Verlies elkaar niet als polarisatie dichtbij komt’. Met de campagne hoopt de stichting te laten zien dat je zelf veel kan doen om met elkaar verbonden te blijven, zowel in de maatschappij als in persoonlijke kring. Een initiatief en een mening die ik van harte ondersteun door mijn eerste bijeenkomst aan dit thema te wijden.

De bijeenkomst zal plaatsvinden op 11 maart 2023 te Dokkum. Als locatie is gekozen voor de Bonifatiuskapel en kapeltuin te Dokkum Home (bonifatiuskapel.nl). Deze plek inspireert mij allereerst door hoe het er daar uitziet en hoe ik mij daar voel. Misschien wel door de aanwezigheid van een baan van energie, ook wel leylijn genoemd. Verder vanwege de geschiedenis en de heiligen Bonifatius en Titus Brandsma. Geheel in lijn met NL Doet gaan we voor wie dat wil en kan ook de handen uit de mouwen steken in de tuin. Zo helpen we Gerrit Bijker met het onderhoud van de tuin. Bovendien! Fysieke arbeid en buitenlucht, het maakt je helderder in het hoofd en hierdoor komen gesprekken nog beter tot hun recht. We zullen geïnspireerd raken door Lammert de Hoop (beheerder kapel). Hij verbindt het heden en het verleden door het verzorgen van rondleidingen en boeiende verhalen over de geschiedenis van de kapel en kapeltuin.

Er kunnen maximaal 12 personen meedoen aan de activiteit. Vanuit deze NMLK groep is ruimte voor de opgave van 6 personen. Er is beperkt gereedschap aanwezig. Zou je een snoeischaar en/of een schep mee kunnen nemen?
Mensen die fysiek niet in staat zijn om een bijdrage in de tuinarbeid te leveren worden uitgenodigd om mee te denken over het ontwerp van een informatiebord en beoordeling van de huidige informatiezuilen.

Het programma ziet er als volgt uit:
Programma 11 maart 2023
10.00 uur Ontvangst en welkomstwoordje Lammert de Hoop en Wybo Nijdam (initiatiefnemer)
10.05 uur Kennismaking met koffie, thee en iets lekkers
10.20 uur Rondleiding door de kapeltuin onder begeleiding van Lammert de Hoop
11.00 uur Aan het werk in de tuin (je kunt kiezen uit diverse werkzaamheden, van lichte arbeid naar wat zwaardere arbeid)
12.30 uur Tijdens de lunch is ruimte voor het plenaire gesprek
13.30 uur Rondleiding door de kapel onder begeleiding van Lammert de Hoop
1400uur Voor wie nog wil opnieuw aan het werk in de tuin
15.00 uur Gezamenlijke afsluiting (je kan daarna nog verder werken als je wilt)
Het adres van de Bonifatiuskapel is Bronlaan 12, 9101VS Dokkum
  •     01 March om 18:24 Groningen
    heeft zich aangemeld.
  •     19 February om 20:56 Friesland
    heeft zich aangemeld.
  •     18 February om 11:11 Drenthe
    heeft zich aangemeld.

Stel een vraag