Dit event is al begonnen/geweest.

Fimme Bakker - Werkplaats

Fimme Bakker - Werkplaats

Arnhem
20.30 - 22.00
Uitgelicht

Deelnemers 4 / 6

Plaats:
Arnhem - Gelderland
Deelnemers:
Min. 2 - max. 6

Deelnemers 4 / 6

Leeftijd:
30 - 55 jaar
Kosten:
€ 16,25
Uitleg kosten:
Ik heb één extra kaartje, de eerste gegadigde mag die overnemen. Alle anderen moeten even zelf een kaartje kopen. Kosten voor het eerste drankje zijn voor mij. Verdere drankjes zijn voor eigen kosten.
 

Omschrijving

Dit zegt zijn vader Bram Bakker er over:
Trotse vader
Het was tot nu toe geen gemakkelijk ritje, de reis door het leven van mijn oudste zoon. Fimme kwam veel tegen, en liep ook veel mis. Hij is pas 28, maar heeft al flink wat oud zeer… Maatschappelijk succesvolle ouders, maar thuis niet het klimaat waarin jonge kinderen gedijen. ‘Verwend verwaarloosd’ hoor je wel eens, en dat is wel van toepassing op zijn jonge leven. Terwijl pa ‘succesvol’ was als psychiater in de verslavingszorg stak Fimme de ene na de andere joint op. Op zijn 17e al zelfstandig in een flatje in Amstelveen. Goed he, zo jong op zichzelf? Nee, te vroeg te veel alleen, weet ik nu. Ik hield wel van hem, maar qua liefdevolle, warme aandacht was het heel karig in zijn jeugd.
Op zijn 20e moest Fimme Bakker een kliniek in, en kreeg ik mijn diploma ‘afwezige vader’. Als hij toen de strijd met zijn verslaving aan cannabis niet was aangegaan… Ik krijg kippenvel bij de gedachte aan de foute afloop, die soms vlakbij is geweest. Maar ik had geen idee wat er speelde, toen. Het ging net lekker met mijn carrière…
Acht jaar verder is er veel veranderd. In zijn leven, en ook in onze relatie. In een podcast-gesprek van bijna twee jaar geleden kun je het al horen (https://open.spotify.com/episode/7o9sBuVmNQpkZMoJgr5IZo...)
Fimme is afgestudeerd als cabaretier, hij is gaan samenwonen met een ongelooflijk lieve leeftijdgenote, en: hij gaat volgend seizoen op tournee langs de Nederlandse theaters. Met zijn vader… En we gaan het hebben over: verslaving (of mateloosheid)
Het is heel spannend, voor ons allebei. Durven we dit? Kunnen we dit? Is er iemand met interesse in zo’n eigenaardig duo?
Fimme is volwassen, en bij mij schiet het ook al best op, dus we denken dat onze relatie er tegen is bestand. Het wordt een ontdekkingstocht, maar ik ben nu al dankbaar dat ik de kans krijg van mijn zoon.
En, niet onbelangrijk: hij heeft talent! Dat zeggen ook mensen die er echt verstand van hebben. De eerste kans om daar iets van te zien is donderdag 23 maart, in het Posttheater in Arnhem. En check anders zijn website, net af:
www.fimme.nl
Spannend, zei ik al. Maar bovenal ben ik trots op deze prachtvent en dankbaar dat we dit samen kunnen gaan ondernemen. We houden jullie op de hoogte😘
  •     23 March om 18:18 Gelderland
    heeft zich aangemeld.
  •     23 March om 16:56 Gelderland
    heeft zich aangemeld.
  •     22 March om 06:00 Gelderland
    heeft zich aangemeld.
  •     20 March om 21:27 Gelderland
    heeft zich aangemeld.
  •     20 March om 16:37 Gelderland
    heeft zich aangemeld.

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag