Dit event is al begonnen/geweest.

Wandeling en geocaches zoeken Gaasperplas

Wandeling en geocaches zoeken Gaasperplas

Amsterdam
13.45 - 16.00

Deelnemers 5 / 6

Plaats:
Amsterdam - Noord-Holland
Deelnemers:
Min. 3 - max. 6

Deelnemers 5 / 6

Leeftijd:
25 - 49 jaar
Kosten:
€ 0,00
 

Omschrijving

Geocaching is een spel waarbij gebruik wordt gemaakt van een gps-ontvanger of telefoon met deze functie om ergens ter wereld een zogenoemde cache (verstopplaats) te vinden. Op de plek vind je een kokertje / doosje / kistje of iets dergelijks waarin een boekje zit waarin je je naam kan noteren. Soms moet er eerst een puzzel of raadsel opgelost worden om de cache te kunnen vinden.

Ik had een wandelroute van ongeveer 6 kilometer rondom de Gaasperplas. Op deze route liggen 12 traditionele caches. Bij traditionele caches zijn er geen puzzels die opgelost moeten worden, maar krijg je direct de locatie waarop de cache verstopt ligt. Op de locatie zelf moet je dan nog wel goed zoeken om de cache te vinden.

Als je geen ervaring hebt met geocachen en geen apps en dergelijke wilt downloaden:
Je kan gewoon mee doen. Ik zorg dat ik de coördinaten bij me heb. En ik geef extra uitleg waar nodig.

Voor degene die geïnteresseerd zijn om de coördinaten te hebben en/of uiteindelijk in een account de gevonden caches willen noteren:
1) Maak een account aan bij
https://www.geocaching.com/.
2) Download de geocaching app en log in. De functionaliteiten bij de officiële geocaching app (groen logo) zonder premium abonnement zijn beperkt. Ik raad Android gebruikers daarom aan om ook c:geo te downloaden en hier met het eerder aangemaakte account in te loggen. Dan zijn er meer functionaliteiten beschikbaar. Voor IPhone gebruikers zijn er vergelijkbare apps. Daar heb ik persoonlijke geen ervaring mee.
3) Zoek de onderstaande caches op.
  •     18 February om 21:29 Noord-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     15 February om 09:08 Noord-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     14 February om 17:55 Noord-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     12 February om 08:20 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     12 February om 07:35 Noord-Holland
    heeft zich aangemeld.

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag