Dit event is al begonnen/geweest.

Wandeling van 14 km - Witrijt en Boswachterij De Kempen

Wandeling van 14 km - Witrijt en Boswachterij De Kempen

Bergeijk
11.00 - 16.00

Deelnemers 9 / 20

Plaats:
Bergeijk - Noord-Brabant
Deelnemers:
Min. 4 - max. 20

Deelnemers 9 / 20

Leeftijd:
30 - 55 jaar
Kosten:
€ 0,00
 

Omschrijving

Wandeling van 14 km. Deze wandelroute start bij Domein De Kleine Witrijt met een kop koffie. Je bevindt je hier in een groot weidelandschap met wilde bloemen en kruiden. Het is genoemd naar De Witrijt, dat deel uit maakt van Boswachterij De Kempen waar je doorheen wandelt. Het bos heeft een oppervlakte van ruim 2000 ha en bestaat voornamelijk uit naaldbomen en lanen die omzoomd zijn met Amerikaanse eiken. Het getrommel van de zwarte specht is een veelgehoord geluid. In het bos vind je een fraai heidegebied dat bekend staat als de Hapertse Heide. Het is een overblijfsel van de uitgestrekte heidevelden, die voor het grootste deel werden bebost aan het begin van de twintigste eeuw. In het gebied vind je prachtige planten zoals de moerasklauw, pilvaren, gevlekte orchis en diverse zeggesoorten.

We volgen een knooppuntenroute via een app op de telefoon. Dit gaat erg gemakkelijk en overzichtelijk. Dit is de eerste keer dat ik deze route loop dus weet niet zeker of er horeca onderweg is. Daarom zou ik voor de zekerheid willen aanraden om zelf wat te eten en drinken mee te nemen.

Het wandeltempo is rond de 4 a 5 km per uur wat doorgaans voor de meeste mensen goed te doen is.

Mocht het erg warm worden dus boven de 26 graden dan laat ik de activiteit niet doorgaan. Daar boven de 26 graden doorgaans niet als prettig wandelen wordt gezien. Ook bij zeer zware regenval gaat deze wandeling niet door. Dit laat ik op tijd weten. Mocht dit het geval zijn dan gaat de wandeling op een latere datum in herhaling. Daar het een zeer mooi gebied is.
  •     17 September om 21:30 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     17 September om 09:58 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     16 September om 20:59 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     16 September om 15:13 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     11 September om 14:20 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     11 September om 11:22 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     09 September om 17:08 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     05 September om 18:11 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     29 August om 14:18 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     29 August om 14:15 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     28 August om 19:17 Limburg
    heeft zich aangemeld.
  •     28 August om 08:44 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     23 August om 16:44 Limburg
    heeft zich aangemeld.
  •     22 August om 16:21 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag