Dit event is al begonnen/geweest.

Wielrennen - ronde Markermeer - ca 150 km

Wielrennen - ronde Markermeer - ca 150 km

Almere
09.00 - 16.00
Uitgelicht

Deelnemers 8 / 12

Plaats:
Almere - Flevoland
Deelnemers:
Min. 6 - max. 12

Deelnemers 8 / 12

Leeftijd:
30 - 55 jaar
Kosten:
€ 0,00
 

Omschrijving

Hey bikkels,

- Ik heb de definitieve route geknutseld. Het is kermis in Volendam dus hier gaan we omheen. Bij Waterland is de dijk afgesloten dus daar moeten we een stukje het water verlaten. Of de Zuider Ijdijk onder de Amsterdamse brug weer open is ga ik morgen even checken, anders ook geen probleem.
- Totale km is circa 164km (strava zegt nu 166 maar strava wil niet over het bruggetje in Muiden, daar gaan wij toch lekker wel gewoon over
- Wind voorspeld ZO3. Stel voor tegen de klok in te fietsen zodat we op Markerwaarddijk (26km lang) wind mee hebben
- Bij WK>3 heb ik alternatieve route langs huizen-bussum-weesp van 75km
- Aantal deelnemers 13; Johanna vriendin van peter fiets ook mee, die valt net buiten de doelgroep dus niet zichtbaar. Maar van harte welkom
- Stel voor een half uur eerder te starten indien akkoord dus 9 ipv half 10.
- 3 x pauzeren (Enkhuizen- Monnickendam- Muiden of Almere poort strand) in overleg. Laatste of eerste kan bijv ook langs de kant van de weg zijn zodat we minder tijd verliezen. Ik zal niet reserveren voor lunch dan blijven we flexibel, kan wel zijn dat we dan de lunch moeten splitsen als er geen plek is voor 13.
- Parkeren; wie als eerste is kan op mijn oprit parkeren. Rest in de straten eromheen. (Maldivenweg en Zanzibarstraat). Als het te vol staat dan altijd plek bij de basisschool de Archipel (Maldivenweg 45) op 300 meter van mij vandaan.
- Mijn verste ritje was 130km dus dit wordt een uitdaging. Als ik het niet trek dan neem ik gewoon taxi en zie ik jullie weer bij mij thuis;)

Mocht iemand twijfelen aan de wind /regen met polderervaring deel het dan vooral zodat we op tijd van plan kunnen wijzigen.

De route linksom (zoals gepland):
https://www.strava.com/r...63705885638
De route rechtsom (indien windrichting wijzigt): https://www.strava.com/r...52625776454

Indien iemand GPX wil let me know

________________________________________________________________________________________

Rondje Markermeer, deze staat nog op mijn lijstje. Wie gaat er mee? We fietsen zoveel mogelijk langs het water (afhankelijk van de wind rechtsom of linksom). Route zal iets afwijken van het plaatje (dijkafsluiting tussen Monnickendam en Adam). Gpx volgt.

Zoals altijd staat plezier, gezelligheid en veiligheid voorop. Onderweg kunnen we in overleg een paar keer stoppen bijv. in Enkhuizen, Hoorn of Muiden voor lunch en appeltaart. Neem sowieso voldoende eten en drinken mee. Tempo gemiddeld 23-26 km/uur. Ik vind dit altijd een lastige indicatie (vooral over deze afstand), maar we wachten altijd op elkaar waar nodig.

Parkeren kan bij mij gratis in de straat (of straat erop indien geen plek). Plassen vooraf en achteraf ook. En ik zal zorgen voor een biertje na het fietsen bij mij in de tuin.

NB dit gaat om een rondje wielrennen, dus geen MTB. Eindtijd kon ik alleen instellen op 1600 uur maar dat zal later zijn vermoed ik, tenzij we als een speer zonder wind over de dijken fietsen;)
  •     29 August om 11:31 Noord-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     29 August om 07:34 Noord-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     28 August om 23:51 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     24 August om 22:09 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     24 August om 21:56 Noord-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     18 August om 17:59 Flevoland
    heeft zich aangemeld.
  •     18 August om 13:21 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     17 August om 19:21 Flevoland
    heeft zich aangemeld.
  •     17 August om 12:26 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     17 August om 11:45 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     17 August om 11:32 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     17 August om 11:21 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     14 August om 16:47 Gelderland
    heeft zich aangemeld.
  •     14 August om 13:03 Overijssel
    heeft zich aangemeld.
  •     14 August om 13:02 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     14 August om 11:20 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag