Dit event is al begonnen/geweest.

Wijnproeverij - ontdekkingstocht door de wereld van wijn

Wijnproeverij - ontdekkingstocht door de wereld van wijn

's-Hertogenbosch (Berlicum)
15.00 - 18.00

Deelnemers 1 / 12 (min. 6)

Plaats:
's-Hertogenbosch (Berlicum) - Noord-Brabant
Deelnemers:
Min. 6 - max. 12

Deelnemers 1 / 12 (min. 6)

Leeftijd:
25 - 45 jaar
Kosten:
€ 20,00
Uitleg kosten:
Kostprijs van de diverse wijnen, kazen en overige hapjes.
 

Omschrijving

Als wijnliefhebber vind ik het leuk om anderen kennis te laten maken met de mooie wereld van wijn!

In deze proeverij cq mini-wijncursus proeven we 12 verschillende wijnen in vier categorien: mousserend, wit, rood en zoet/versterkt. Daarnaast geef ik uitleg over wijn, het proces van wijn maken, de verschillende gebieden en over het proeven van wijnen.

In elke categorie probeer ik om heel verschillende wijnen naast elkaar te zetten. Met die wijnen en de verschillen gaan we dan samen op ontdekkingstocht: wat zijn die verschillen? Waardoor komen ze? En vooral: wat kunnen we er mee? Welk eten past bijvoorbeeld wel bij de ene wijn en niet bij de andere? En waarom? Maar denk ook aan een vergelijking tussen een champagne en andere mousserende wijnen of een vergelijking tussen een dure grand cru uit de Bordeaux met een goedkopere wijn uit "de nieuwe wereld".

De proeverij is geschikt voor iedereen! Sta je altijd vertwijfeld in de supermarkt of slijterij en heb je geen idee heeft wat je moet kiezen? Kijk je altijd vol verbazing naar proefnotities en heb je geen idee wat je nu allemaal ruikt en proeft in een wijn? In alle gevallen ben je van harte welkom! En zelfs de echte liefhebber komt door de mooie selectie van kwaliteitswijnen zeker aan zijn trekken!

Naast dus een mooie selectie wijnen van hoge kwaliteit zorg ik ook voor bijpassende kazen en andere hapjes. Natuurlijk zijn er ook spittoons (spuugbakjes) aanwezig zodat je na afloop van de proeverij nog veilig naar huis kunt rijden!

Wijn is voor mij een hobby en ik ben in het bezit van het wijnbrevet (SWEN-2). Alle betaalde bedragen gaan op aan de inkoop van wijnen en hapjes. Iedereen krijgt achteraf ook een overzicht mee van alle geproefde wijnen, inclusief achtergrondinformatie, prijs en verkrijgbaarheid.

We proeven deze middag in totaal 12 wijnen.

Stel een vraag