Dit event is al begonnen/geweest.

Zeilen op de Loosdrechtse plassen

Zeilen op de Loosdrechtse plassen

Loosdrecht
12.00 - 18.00

Deelnemers 14 / 30

Plaats:
Loosdrecht - Utrecht
Deelnemers:
Min. 2 - max. 30

Deelnemers 14 / 30

Leeftijd:
40 - 59 jaar
Kosten:
€ 14,00
Uitleg kosten:
De kosten van €14,- is bij 5 deelnemers. De huur van de poly valk kost totaal €70,- Bij minder deelnemers worden de kosten verdeeld.
 

Omschrijving

Laatste update: aandachtspunten en tips
- een portemonnee of sleutel die uit je broekzak in het water valt, ben je kwijt.
Stop deze in een tas i.p.v. een broekzak. Een tas in het water blijft altijd even drijven. In de boot is een tonnetje waar je
waarde volle spulletjes in kunt doen.
- touwtje aan een (zonne)bril om dezelfde reden
- voor mensen met een dunnere haardos kan bij sterke zonneschijn een pet uitkomst bieden. Denk aan het bekende touwtje
of cap holder.
- In een boot tref je veel scherpe onderdelen: harpjes, klemmen, bouten. Ik trek zelf altijd dichte schoenen aan.
- Bij warm weer lichte, liefst witte kleding. Scheelt echt. De straling op het water is veel sterker. Bij extreme warmte kun je
kleding incl pet nat maken. Moet de warmte eerst het water verwarmen voordat het jou verwarmd.
- Bij koud weer: houd er rekening mee dat het op het water altijd een paar graden koeler is en dat je nat kunt worden. Een
waterdicht jack houdt ook de wind tegen. Draag bij voorkeur fleece kleding onder het jack i.p.v. katoenen kleding. Katoen
neemt water op, koelt af waardoor je het koud krijgt. Pet wordt muts
- Water, zonnebrandcreme mee

Kom je zaterdag?
Aanstaande zaterdag is het zover. Zo als het er nu uitziet is het droog, ongeveer 20-21 graden en windkracht 2 á 3 beaufort. Prima zeilweer voor diegene die nog niet veel zeilervaring hebben. Ik wil uiterlijk woensdag middag het aantal boten doorgeven. Kom je NIET? Laat het meteen weten. Niet komen opdagen is betalen. Neem voor eventuele picknick of versnapering onderweg iets om te eten, drinken of iets lekkers mee.

Over ongeveer een maand is de zeildag op de Loosdrechtse plassen. Graag zou ik van de diegene die schipper is/wil zijn en ook definitief wil komen een persoonlijk willen ontvangen zodat ik weet hoeveel boten ik definitief kan reserveren en het aantal deelnemers kan verhogen of moet verlagen! Ik ga nu uit van max 4 personen per boot.
Ongeveer een paar dagen van te voren zal ik, afhankelijk van het weer, doorgeven of de zeildag door kan gaan. Groet en hopelijk tot de 11e juni.

Lekker zeilen en uitwaaien op de Loosdrechtse plassen. Als het weer en temperatuur goed is kun je er ook prima zwemmen.
We nemen eten en drinken mee maar we kunnen natuurlijk ook aanleggen bij bijvoorbeeld strandpaviljoen 'De dikke muis' of 'De Strook' voor koffie en lunch.
Als er meer schippers zijn kunnen we de groep ook uitbreiden. Laat maar weten!

Stel een vraag