Dit event is al begonnen/geweest.

Kennismaking Bridge en maaltijd

Kennismaking Bridge en maaltijd

Utrecht
18.00 - 23.00

Deelnemers 1 / 5 (min. 4)

Plaats:
Utrecht - Utrecht
Deelnemers:
Min. 4 - max. 5

Deelnemers 1 / 5 (min. 4)

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 0,00
 

Deelnemers 1 / 5

Minimaal 4

Omschrijving

Het valt mij op dat er maar weinig Nmlk-ers bridgen terwijl je dat bijvoorbeeld (later) ook veel sociale contacten op kan leveren, en daarnaast goed is om je hersens, en geheugen, scherp te houden!
Bij bridgen wordt er ook meer onderling gecommuniceerd dan bij andere denksporten. Bridge bestaat uit bieden (hoeveel slagen je moet halen, en of er een troef is, en zo ja welke), en het zgn. afspelen of tegenspelen (slechte kaarthanden bestaan niet bij bridge), d.w.z. slagen maken.

Al een aantal jaar bridge ik op, intussen, (relatief) behoorlijk niveau. Ook assisteerde ik mijn bridgeleraar reeds bij het geven van cursussen.
Graag laat ik jullie kennis maken met dit leuke (op elk niveau!), en uitdagende, spel.
Zelf speel ik op een club die zowel leuk als competitief is. Er spelen naast wat (cliché) ouderen, ook best veel mensen in de leeftijdscategorie 40-60. Daarnaast kun je ook thuis spelen, met je buren, of op zgn. café-drives over een hele stad verspreid (Amsterdam, Utrecht, Den Bosch, Antwerpen --> meer dan 1000 deelnemers en erg gezellig!). Er wordt meestal niet 'met het mes op tafel' gespeeld. En ooit wil ik nog eens een Nmlk-drive organiseren!

Ik vertel e.e.a. over het spel o.a. a.d.h.v. interactieve Powerpoint presentatie op groot scherm, en verder begeleid ik ook enkele voorbeeldspellen zodat je goed kunt 'aanvoelen' of het wat voor je is. Kaartervaring is beslist nodig, evenals nauwkeurig observeren en kunnen redeneren. Je moet op zijn minst goed kunnen klaverjassen! Als je bijvoorbeeld wat uitgekeken bent op dat laatste, is bridge weer een (hele) uitdaging. Nadeel: je wil nooit meer terug. Elk bridgespel (van de 24 op een clubavond) is een puzzel op zich. Elk spel staat los van de andere.
Leer het vooral zo jong mogelijk, dan gaat het veel makkelijker. Bridgepartnerschappen vormen zich vaak spontaan! Daarnaast kun je het internationaal spelen want de regels en systemen zijn overal op de wereld hetzelfde. En dan heb je ook nog internet. Kortom wat let je?!

Aperitief, Koffie, thee, en wat lekkers, zijn van mij, en ik kook een lekkere, vegetarische maaltijd. Jullie nemen wat te drinken en knabbelen mee.

Wees op tijd! Dan hebben we ook ruim gelegenheid voor aperitief en kennismaking!

Welkom!
  •     23 February om 17:55 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag