Dit event is al begonnen/geweest.

Kerstfilm en maaltijd

Kerstfilm en maaltijd

Utrecht
17.00 - 23.00

Deelnemers 3 / 4

Plaats:
Utrecht - Utrecht
Deelnemers:
Min. 3 - max. 4

Deelnemers 3 / 4

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 0,00
Uitleg kosten:
Voor het te koken eten, en excl. wat je zelf drinkt cq meeneemt.
 

Omschrijving

Gezellig, hier samen koken, en opeten natuurlijk, vanwege de Kerst.
Erna kijken we de prachtige (Kerst-)animatiefilm "Sprited Away", de mooiste film van de Japanse studio Ghibli. In de IMDB movie database staat deze film, als hoogste animatiefilm, notabene op nr. 21(!), met een rating van 8,6! Het is dus niet zomaar een animatiefilm, maar een film voor volwassenen, met allerlei oosterse aspecten zoals spiritualiteit (niet zweverig overigens), allerlei geesten, diverse origami-vormen, allemaal even prachtig vorm gegeven. Veel subtiele humor ook. Ik heb hem zelf 3 x gezien in de bioscoop. 3x in 't Hoogt', Utrecht, waar die in de top 3 stond van 45 jaar filmhuisfilms!

Hou het koken simpel, niet te uitgebreid met lange bereidingstijd, maar wel smakelijk!
Ik stel voor 1 persoon voor het voorgerecht, 1 a 2 personen voor het hoofdgerecht, 1 persoon voor het toetje.
Zelf doe ik dan welkomstdrankje + lekkers, koffie/chocolademelk, met desgewenst likeur, en iets lekkers bij de koffie na, en natuurlijk gloeiwijn schenken. Zo zijn de kosten ongeveer gelijk verdeeld, en hoeven we niet te verrekenen!
Verder verleen ik hand en spandiensten waar nodig (bijv. de film opstarten 😉). Uiteraard gaan we even samen afwassen.
Ik zorg voor speciale kerstsfeer met licht!

Hier kan prima, simpel, niet te uitgebreid, gekookt worden (geen ovengerecht, want die doet het niet). Ik stel voor vegetarisch te koken, dan kan iedereen mee-eten. Of we moeten anders overeenkomen. Biologisch vlees vind ik overigens ook prima!
Vertel even welke gang je wil koken, en wat je beslist niet lust, als je je aanmeldt!

Lekker vroeg verzamelen, vanwege aperitief! Neem ook wat te drinken en knabbelen mee.

Wie doet er mee, Kerst anders!

Welkom!

PS. Uiteraard is (laat) AFmelden geen optie met zo'n kleine groep, en de afhankelijkheid van het aantal 'koks'! Daarentegen laat AANmelden is prima (tot op zekere hoogte uiteraard).
  •     19 December om 20:22 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     11 December om 14:32 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     09 December om 22:20 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     09 December om 17:49 Utrecht
    heeft zich aangemeld.

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag