Dit event is al begonnen/geweest.

Klimmen in Mountain Network Arnhem

Klimmen in Mountain Network Arnhem

Arnhem
19.30 - 22.30

Deelnemers 2 / 4

Plaats:
Arnhem - Gelderland
Deelnemers:
Min. 2 - max. 4

Deelnemers 2 / 4

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 26,50
Uitleg kosten:
Entree + Klimpakket (zekermateriaal, gordel, schoentjes)
 

Omschrijving

Info klimhal,

Wie altijd al een keer heeft willen gaan klimmen is dit de mogelijkheid voor een eerste kennismaking met de klimsport.
Voor beginners geld dat ik jullie volgens de regels van de klimhal moet zekeren. Zonder Klimvaardigheidsbewijs mag je een ander niet zekeren. Veiligheid staat in een hoog vaandel in de klimsport. Zelf heb ik meerdere jaren klimles gegeven.
Als er nog iemand in het bezit is van een Klimvaardigheidsbewijs die ook wil zekeren en klimmen, kunnen er meer mensen meedoen. Max. vier per groep inclusief de persoon die zekert. In dat geval kan ik zelf ook klimmen.
Helaas kan ik geen mensen zekeren die zwaarder zijn dan 85 kg gezien mijn eigen gewicht. Klimmen is een fantastisch mooie sport waar veiligheid boven alles staat. Verschillende handelingen worden daarom elke keer gecontroleerd voordat je gaat klimmen of gaat zekeren. Als je nog nooit geklommen hebt is dit de kans om kennis te maken met deze mooie sport.

Als je mee gaat klimmen, het liefst al van te voren je registratie invullen. Dat scheelt tijd.
https://mountain-network...denservice/
(ik weet niet helemaal zeker of dit mogelijk is zonder klimvaardigheidsbewijs) Anders kun je in de klimhal inschrijven.

Klimmen is een sport op hoogte. In tegenstelling tot boulderen kan je niet zomaar een klimhal binnenlopen en gaan klimmen. Afhankelijk van het gebruikte zekersysteem dien je een certificaat of Klimvaardigheidsbewijs te halen. Je moet immers weten hoe je veilig je klimmaatje zekert op de klimwanden die tot maximaal 20 meter hoog gaan.
Heb je je klimvaardigheidsbewijs al op zak? Dan mag je in de klimhal zonder begeleiding klimmen.

Uniek aan Mountain Network Arnhem is dat je op verschillende etages kunt klimmen. Op de hoogste etage (derde verdieping) is er een vlakke beginners klimwand van 8 meter met tal van routes variërend van 3 tot 6c.
Op de 2e verdieping bevind zich een 12-meter hoge klimwand die door de afwisselende stijl van liggend naar overhang het aantrekkelijk maakt om op te klimmen door de meer gevorderde klimmer.
Op de eerste verdieping kunnen de echte hardcore klimmers zich helemaal uitleven, deze wand is maar liefst 17 meter hoog en hangt 6 meter over en op deze wand bevinden zich diverse klimroutes variërend van 4 tot 8b.

AUTO BELAY KLIMMEN
In de klimhal in Arnhem hangen er maar liefst 12. Hier kan je naar hartenlust klimmen, zonder klimmaatje. Dit is het klimmen met automatische zekeringstoestellen. Normaal gesproken ben je met minimaal twee personen actief bij een touw. Iemand die je zekert, het touw vasthoudt, je in de gaten houdt en het touw inhaalt. Bij Auto Belay klimmen worden deze laatste functies door een zekerapparaat gedaan. Zo kan je op een veilige manier je weg naar boven vinden.

BERGSPORTCAFÉ
Mountain Network Arnhem heeft een gezellig sportcafé. Hier kunnen we nog gezellig even zitten met een drankje.
  •     09 March om 08:32 Gelderland
    heeft zich aangemeld.

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag