Dit event is al begonnen/geweest.

Nazomeren in Twente met bbq

Nazomeren in Twente met bbq

Notter
14.00 - 21.00

Deelnemers 3 / 11 (min. 10)

Plaats:
Notter - Overijssel
Deelnemers:
Min. 10 - max. 11

Deelnemers 3 / 11 (min. 10)

Leeftijd:
35 - 55 jaar
Kosten:
€ 27,50
Uitleg kosten:
Gezellig starten met 2x Koffie/thee en gebak bij de hoeve, genoeg tijd om elkaar te ontmoeten en te leren kennen. Daarna in groepjes boerengolf op hun terrein: een mooi veld in/langs het bos. Nadien bij mij: BBQ incl huur bestek, borden etc, salades, stokbrood, saus en 4/5 stuks vlees pp (catering). En afsluitend koffie, thee iets lekkers, eveneens bij mij. Voor de liefhebber: voor een paar sangria en/of een cocktails zal ik zorgen. Zelf graag je eigen drankje en evt snack voor later op de avond meenemen. Vegetarisch is ook mogelijk! Graag vermelden als opmerking onder de activiteit.
 

Omschrijving

Ontdek dit mooie gedeelte van Twente! Wij worden gastvrij als altijd ontvangen bij de Grimberghoeve in Notter. Daar staat heerlijk appelgebak en koffie of thee voor ons klaar.

Gezellig bijkletsen en daarna gaan wij in groepjes uiteen om te gaan boerengolfen: boerenklompgolf ook wel boerengolf genoemd is in korte tijd enorm populair geworden bij de Grimberghoeve. Al 15 jaar wordt hier boerengolf gespeeld op de 9 holes boerenklomp golfbaan. De golfbaan bij de Grimberghoeve is een van de mooiste boerenklompgolfbanen van Nederland. De de Grimberghoeve in de bosrijke buurtschap Notter in Overijssel op de grens van Twente en Salland is gelegen tussen de gezellige plaatsen Nijverdal, Wierden en Rijssen Holten.

De boerengolfbaan is aangelegd door verschillende weilanden en omgeven door bos en akkerwallen. Op de golfbaan zijn verschillende hindernissen waar je met de golfbal tussen door moet proberen te spelen bijvoorbeeld een boerenhek / melkbussen een heuse huifkar of probeer je de waterhindernis eens! Niet gelukt? Geen nood, met de “prachtige boot“ De Neeltje Jacoba haal je de bal zo weer op het droge.

Speldoel: Probeer in zo min mogelijk slagen de 9 holes boerengolf baan rond te komen. De baan is uitgezet op weilanden die agrarisch in gebruik zijn. Het is dus geen egale gemillimeterde grasmat, de ideale spellijn is echter wel gemaaid als ware het een normale golfbaan. De spelduur is ruim 1.5 uur, minimale groepsgroote 2 pers. tot max. 110 pers.

Daarna is er gelegenheid om nog een drankje op eigen kosten te bestellen bij de Grimberghoeve. Ik vlieg dan vast voor jullie uit naar mijn huis, waar ik een cateringbedrijf laat komen voor een goedverzorgde BBQ met verschillende salades, sauzen en stokbrood. Het lijkt erop alsof het weer ons zaterdag wat in de steek gaat laten tov het weer deze week. Maar neem een vest, paraplu en/of jas mee en het komt vast goed. Ik heb een veranda en een partytent. Dus ook dat komt in orde.

Stel een vraag