Dit event is al begonnen/geweest.

Ndt2 Dans

Ndt2 Dans

Zwolle
20.00 - 21.30
Uitgelicht

Deelnemers 2 / 4

Plaats:
Zwolle - Overijssel
Deelnemers:
Min. 2 - max. 4

Deelnemers 2 / 4

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 27,50
Uitleg kosten:
entree inclusief reserveringskosten
 

Omschrijving

Climb the sky introduceert twee inspirerende nieuwe stemmen in het gezelschap, Noé Soulier en Botis Seva, en markeert de eerste samenwerking van Crystal Pite met de NDT 2-dansers voor haar werk Ten Duets on a Theme of Rescue (2013).

Crystal Pite - Ten Duets on a Theme of Rescue
"Ik hou van het woord 'redding'. Het vertelt een heel verhaal in één enkel woord," aldus de internationaal gerenommeerde choreograaf Crystal Pite. Ten Duets on a Theme of Rescue (2008) werd oorspronkelijk gecreëerd voor Cedar Lake Contemporary Ballet. Climb the sky markeert Pite’s eerste samenwerking met de dansers van NDT 2 en betekent tevens de première van het werk met het gezelschap. In elk van de tien duetten wordt een beeld van redding opgeslagen en vastgehouden voor een kort moment van bezinning voordat het weer wordt losgelaten in de dans.

Noué Soulier - Wereldpremière
De Franse choreograaf Noé Soulier bevraagt de manier waarop we gebaren waarnemen en interpreteren, en verkent dans door middel van verschillende technieken. In projecten zoals het boek Actions, mouvements et gestes, en het werk Mouvement sur movement uit 2013, introduceert Soulier een discrepantie tussen het discours en de gebaren die ermee gepaard gaan. Op die manier probeert hij het lichamelijke geheugen van het publiek te activeren via bewegingen die refereren aan afwezige objecten of gebeurtenissen. Met dit nieuwe werk maakt Soulier zijn debuut bij het gezelschap.

Johan Inger - Out of Breath
Out of Breath (2002) van de Zweedse choreograaf Johan Inger is een werk over de viering van leven en dood, en onze menselijke trotsering van de onontkoombaarheid daarvan. “Ik creëerde Out of Breath tijdens een tumultueuze tijd in mijn leven toen de dramatische geboorte van mijn dochter op brute wijze het besef aanwakkerde dat het leven al vanaf het begin uiterst fragiel kan zijn”, aldus de choreograaf.” Het stuk gaat in op de steeds aanhoudende aanwezigheid van de dood, hoe we de neiging hebben om te vergeten dat dit een onderdeel is van ons dagelijks leven, maar ook hoe deze angst voortdurend wordt overtroffen en overstegen door de passie voor het leven.” NDT kijkt uit naar de terugkeer van Out of Breath, een belangrijk werk uit het repertoire van het gezelschap, dat ten tonele wordt gevoerd door een nieuwe generatie dansers.
  •     14 April om 13:19 Overijssel
    heeft zich aangemeld.

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag