Dit event is al begonnen/geweest.

Stadscache Amersfoort en wandeling

Stadscache Amersfoort en wandeling

Amersfoort
13.30 - 16.00

Deelnemers 8 / 8

Plaats:
Amersfoort - Utrecht
Deelnemers:
Min. 3 - max. 8

Deelnemers 8 / 8

Leeftijd:
25 - 49 jaar
Kosten:
€ 0,00
 

Omschrijving

Geocaching is een spel waarbij gebruik wordt gemaakt van een gps-ontvanger of telefoon met deze functie om ergens ter wereld een zogenoemde cache (verstopplaats) te vinden. Op de plek vind je een kokertje / doosje / kistje of iets dergelijks waarin een boekje zit waarin je je naam kan noteren. Soms kunnen er ook kleine voorwerpen geruild worden. Soms moet er eerst een puzzel of raadsel opgelost worden om de geocache te kunnen vinden.

Het lijkt mij leuk om met jullie de cache “stadscache Amersfoort” te gaan doen. Dit is een wandeling van ongeveer vier kilometer door Amersfoort waarbij we langs verschillende punten komen waar een vraag beantwoord moet worden. Die antwoorden leiden dan tot de uiteindelijke verstopplaats van de cache. Afhankelijk van hoe snel dit gaat kunnen we eventueel ook enkele traditionele caches proberen te vinden. Hiervoor zijn direct de eindcoördinaten beschikbaar.

Als je geen ervaring hebt met geocachen en geen apps en dergelijke wilt downloaden:
Je kan gewoon mee doen. Ik zorg dat ik de coördinaten en vragen bij me heb. En ik geef extra uitleg waar nodig.

Voor degene die geïnteresseerd zijn om de coördinaten te hebben en/of uiteindelijk in een account de gevonden caches willen noteren:
1) Maak een account aan bij
https://www.geocaching.com/.
2) Download de geocaching app en log in. De functionaliteiten bij de officiële geocaching app (groen logo) zonder premium abonnement zijn beperkt. Ik raad Android gebruikers daarom aan om ook c:geo te downloaden en hier met het eerder aangemaakte account in te loggen. Dan zijn er meer functionaliteiten beschikbaar. Voor IPhone gebruikers zijn er vergelijkbare apps. Daar heb ik persoonlijke geen ervaring mee.
3) Zoek de cache op

Ik zal een linkje naar de cachepagina en de vragen die we onderweg gaan beantwoorden nog in de reacties zetten.
  •     19 April om 18:29 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     19 April om 08:51 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     09 April om 21:50 Gelderland
    heeft zich aangemeld.
  •     09 April om 08:21 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     08 April om 23:02 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     25 March om 17:19 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     24 March om 13:46 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     23 March om 19:38 Gelderland
    heeft zich aangemeld.
  •     23 March om 19:09 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     22 March om 17:39 Utrecht
    heeft zich aangemeld.

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag