Dit event is al begonnen/geweest.

Walk & talk door Amelisweerd - ca 10km

Walk & talk door Amelisweerd - ca 10km

Bunnik
14.00 - 17.00

Deelnemers 7 / 20

Plaats:
Bunnik - Utrecht
Deelnemers:
Min. 7 - max. 20

Deelnemers 7 / 20

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 5,00
Uitleg kosten:
Voor het arrangement - incl. spreker - zijn de kosten €5, - pp, hierbij is in ieder geval 1 drankje inbegrepen. Svp betalen voor 14 september i.v.m. de reservering.
 

Omschrijving

Wie gaat er met me mee voor een mooie relaxte themawandeling door Rhijnauwen en Amelisweerd? Het gebied Rhijnauwen en Amelisweerd is een van mijn favoriete plekken rondom Utrecht om te wandelen. Op deze middag wilde ik graag wandelen met aandacht voor het thema Duurzame Inzetbaarheid.

Het Nederlands Kennisnetwerk Duurzame Inzetbaarheid (NKDI) biedt de mogelijkheid om samen met een gastspreker (professor, onderzoeker of HR professional met kennis over duurzame inzetbaarheid) te kijken naar onze eigen inzetbaarheid. Wandelen is al jaren een van mijn favoriete bezigheden en dit lijkt me een mooie manier om te onderzoeken of we samen innovatieve manieren voor onze duurzame inzetbaarheid kunnen bedenken.
Neurowetenschappers als o.m. Prof. dr. Erik J.A. Scherder betogen dat ons brein, onze neocortex, beter werkt als we meer bewegen. DIt is vooral goed voor de ‘executieve functies’ van onze hersenen: het vermogen tot initiatief nemen, zaken plannen, impulsen beheersen en zelfregulatie. Allemaal functies die we nodig hebben om zelfstandig te functioneren. Met wandelen laten we onze geest als het ware “de vrije loop”. Wandelen zorgt ook voor extra endorfine, een gevoel van welbevinden en geluk. Wandelen zou een goed onderdeel kunnen zijn van het nieuwe werken, gekoppeld aan ontwikkeling, groei en werk. Een mooie besteding van je vrijdagmiddag.
Wie doet met me mee?

We starten op een mooie plek vlakbij de Vecht en lopen op ons gemak door een prachtig natuurgebied. Onderweg krijg je een gezond drankje en ook na afloop is er de mogelijkheid nog een drankje te drinken en even na te praten.
Zelf meenemen: wandelkleding en schoenen, evt. een zitkussentje en extra eten of drankjes. Ik kijk ernaar uit! Hopelijk schijnt de zon voor ons.

We houden rekening met de COVID-richtlijnen en wandelen afwisselend 2:2.

Je kunt in de buurt gratis parkeren (auto en fiets) of er met het OV komen. Extra routeinformatie is aanwezig.
  •     23 September om 08:03 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     22 September om 08:13 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     20 September om 18:47 Overijssel
    heeft zich aangemeld.
  •     19 September om 13:19 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     12 September om 22:07 Noord-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     12 September om 17:05 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     09 September om 21:21 Noord-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     04 September om 10:39 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     18 August om 23:14 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     18 August om 08:08 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     17 August om 17:55 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     16 August om 15:57 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     16 August om 12:44 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     16 August om 10:21 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     15 August om 21:42 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     15 August om 19:17 Gelderland
    heeft zich aangemeld.
  •     15 August om 18:44 Gelderland
    heeft zich aangemeld.
  •     15 August om 17:05 Noord-Holland
    heeft zich aangemeld.

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag