Dit event is al begonnen/geweest.

Zomergasten kijken- Kamagurka (en eten)

Zomergasten kijken- Kamagurka (en eten)

Utrecht
17.30 - 23.30

Deelnemers 2 / 4

Plaats:
Utrecht - Utrecht
Deelnemers:
Min. 2 - max. 4

Deelnemers 2 / 4

Leeftijd:
35 - 59 jaar
Kosten:
€ 0,00
 

Omschrijving

Wie komt er Zomergasten kijken? Deze keer met kunstenaar en cartoonist Kamagurka.
Hij wordt geïnterviewd door Theo Maassen en tussendoor zijn er televisiefragmenten te zien, die door de gast zijn uitgekozen. De tv-uitzending duurt van 20.15 tot ongeveer 23.00, zonder pauze.
Van tevoren eten we een eenvoudige vegetarische maaltijd.
Ik organiseer dit samen met Peter777. Het is bij hem thuis.

De maaltijd wordt door Peter verzorgd, van de gasten vragen we om wat drank bijv. witte wijn (ontbreekt hier) mee te nemen, of non alcohol + (gezonde) snack/knabbels mee te nemen. En/of iets voor bij de koffie.

Theo Maassen over kamagurka:
'Hij is een one-of-a-kind kunstenaar, met niks of niemand te vergelijken. Een fenomeen. Hij is cartoonist, schilder, performer, allround kunstenaar. Een absurdist. Zijn werk is onzinnig en diepzinnig tegelijk. Ontwrichtend, maar altijd vrolijk. Het zal mij benieuwen, mijn gesprek met Kamagurka.'

Kamagurka over Zomergasten
'In mijn avond wil ik laten zien welke humoristen mij als mens gevormd hebben. Ik wil een monument oprichten voor de visionaire absurdisten, mensen als Spike Milligan, de Britse komiek die bijna vergeten is maar zonder wie Monty Python niet denkbaar zou zijn geweest. Ik wil het ook hebben over grenzen. Over de grens van de grap, de mensen die die grens aftasten en er soms overheen gaan. Maar ook over letterlijke grenzen, over de vraag waarom wij in Vlaanderen dol waren op Koot en Bie, maar ik nooit aan een Fransman heb kunnen uitleggen wat daar nou zo goed aan was. En over de grens tussen humor en waanzin, waarbij je weet dat als je die eenmaal bent overgestoken, het erg lastig is om ooit terug te keren.'
  •     18 August om 14:14 Noord-Holland
    heeft zich aangemeld.

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag